THE
CHALLENGE

New Wave Sports is one of the largest cross-athletic facilities in southern Germany. Complementing the attractive range of workouts offered locally, there was a growing need for a strong brand presence as well as attention-grabbing communication measures. The goal: to attract athletes and to grow – both on a regional and national level.

Solution

We used the lockdown to develop a thorough and strategic brand analysis & realignment. The result: an updated brand direction and a broad-based relaunch campaign. From the new corporate design, to social ads and a pop-up showcase in Landsberg’s city center. Confident and progressive – just like the workouts in the NWS community.

Mockup eines Plakats, auf welchem ein Crossfit Airbike mit der Aufschrift: Komm doch, wenn du dich traust, zu sehen ist.
Mockup einer Anzeige an einer Bushaltestelle. auf welchem sieben Menschen zu sehen sind, die einen Handstand machen. Die Überschrift lautet: Ego wird bei uns nicht gern gesehen.
Mockup eines Plakats, auf welchem ein junger Mann zu sehen ist, der einen Boxjump macht. Die Überschrift lautet: Gib auf nach Ausreden zu suchen.
Mockup Anzeige an einer Bushaltestelle mit NWS Plakat. Zu sehen sind die fünf Coaches und die Aufschrift: Sorry, wenn wir dich noch nicht trainieren durften.
Bild eines vollbärtigen Mannes in Sportklamotten, der Merch-Artikel unterschreibt.
Tätowierte Hände unterschreiben eine Tüte mit Merchartikeln
schwarz-weiß Bild von Merchandise Taschen mit dem NWS Logo und der Aufschrift: Glaub an dich, wir tun es auch.